
Jeśli uważasz treść za wartościową przelej 1 PLN na konto nowej wyprawy lub na piwo :) Pozdrawiam
22 1140 2004 0000 3502 5595 2846
Obejrzyj go sobie dokładnie zanim go ostatecznie odbierzesz.
Obmacaj plastiki czy nic się nie rusza.
Przejrzyj kable i kostki czy wszystkie
są pospinane.
Ściągnij kanapę.
Sprawdź wszystkie światła czy działają.
Sprawdź poziom oleju i płynu hamulcowego.
Odpal motocykl. Posłuchaj jak pracuje silnik i czy nie gaśnie.
Może "pozwolą" (a czemu by nie!?) przejechać ci się kawałek. Pozmieniaj trochę biegi z N na 1 i na 2. Zahamuj przednim hamulcem, zahamuj tylnym. I jak wszystko gra i buczy, odbierz swoje moto i rozpocznij docieranie zgodnie z książką.
Sprawdź wszystkie światła czy działają.
Sprawdź poziom oleju i płynu hamulcowego.
Odpal motocykl. Posłuchaj jak pracuje silnik i czy nie gaśnie.
Może "pozwolą" (a czemu by nie!?) przejechać ci się kawałek. Pozmieniaj trochę biegi z N na 1 i na 2. Zahamuj przednim hamulcem, zahamuj tylnym. I jak wszystko gra i buczy, odbierz swoje moto i rozpocznij docieranie zgodnie z książką.
W moim Junaczku zaraz po wyjechaniu padł elektroniczny regulator
napięcia, został wymieniony i już do końca nie sprawiał problemów.
Docieranie:
Na początku sam jeździłem
prawie jak skuter, ale po pierwszy przeglądzie mechanik powiedział abym jeździł
normalnie tylko bez dożynania. I ot tego momentu już nie patrzałem na licznik
tylko leciał jak była potrzeba, ale oczywiście bez piłowania, na ucho silnik
dotarł się po przejechaniu 5 tyś/km zaczął przyjemnie mruczeć.
Ssanie:
dźwignia do góry-ssanie włączone; dźwignia na środku
– pół ssanie; dźwignia na dole-ssanie wyłączone. Na zimnym silniku w okresie
wiosenno jesiennym włączasz pełne ssanie, odpalasz dodając lekko gazu, w tym
momencie, jeśli nie będziesz trzymał lekko przekręconej manetki silnik gaśnie
prawie natychmiast, gdyz ma prawie całkowicie przymknięty dopływ powietrza i
dławi się paliwem, którego wtedy zasysa bardzo dużo. Po uruchomieniu trzeba
chwilkę poczekać powoli redukując ssanie i odpuszczając gaz. Jak sie silnik
rozgrzeje to obroty powinny się ustabilizować i mieścić w granicach 1000/1200
obr/min. Latem ssania nie używałem.
Ciśnienie w oponach:
W Junaku 123 i 121 powinno być z przodu 1, 75 atm z tyłu 2,
00 atm
Jak jesteś ciężki ładuj 1, 90 na przód i 2, 25 na tył.
Lepiej nie przeholowywać ani w jedną ani w drugą stronę, bo
pogarszają się właściwości jezdne motocykla.
Łańcuch:
Niestety Junak 123 posiada w większości tani łańcuch o
sygnaturze 428, który co 200km jest z 1cm dłuższy. Ja swojego nie wymieniłem i
zużyłem do końca, starczył, na 9 tys, km.
Ze skąpstwa założyłem nowy teki sam kosztował 35 zł.
Kolega z forum junaka Bastek poleca RK 428H bezoringowy
wzmocniony 108 ogniw.
Odstęp między elektrodami świecy:
Prawidłowy odstęp między elektrodami świecy zapłonowej
powinien wynosić 0,4 - 0,6 mm.
Opony do Junaka 123:
Koledzy z forum polecają Metzeler ME 22 3.00-18 na przód i
Continental ContiGo 110/80-17 na tył.
Ja jeździłem do końca na fabrycznych, przejechałem
na nich ponad 13 tyś, km.
Klocki hamulcowe:
Nie wymieniałem przez cały czas użytkowania, koledzy z forum
polecają przód jak i tył FA197 lub FA165 w wersji zwykłej lub HH.
Olej do silnika:
Castrol 10w50 Power racing, półsyntetyk Castrol 10w40, lub
Motul 5100 10w40. Ogólnie rzecz biorąc do tego typu silników zalecane są oleje
10w40. Producenta możecie wybrać sami. Jak wlejecie lepszy np 10w50 ful
syntetyk na pewno mu nie zaszkodzicie.
Zawory:
Trzeba pamiętać, że jest to rozrząd typu OHC, górnozaworowy
z wałkiem w głowicy, regulacja odbywa się poprzez otwory regulacyjne w głowicy
silnika, bez ściągania pokrywy głowicy, na zimnym silniku. Luzy po rozgrzaniu
silnika zmniejszają się nieznacznie.
Luz na ssącym ustawiamy na 0,07 mm na wydechowym 0,1 mm.
Aby dostać się do filtra powietrza należy ściągnąć prawy boczek, następnie zdjęć pokrywę filtra.
Aby dostać się do filtra powietrza należy ściągnąć prawy boczek, następnie zdjęć pokrywę filtra.
Autor 185 cm wzrostu na Junaku 123. |
Jak dostać się do filtra powietrza? Bo w instrukcji (przynajmniej w tej z 2014) pokazane jest tylko jak się tam dostać w Junaku 121, a my tam mamy akumulator.
OdpowiedzUsuńPo przeciwnej stronie ściągasz boczek i masz puszkę filtra. Żeby go wyjąć musisz odkręcić śrubokrętem 4 śruby.
OdpowiedzUsuńPosiada pan Junaka 123? Potrzebuję instrukcję obsługi. Byłoby możliwe zeskanowanie niektórych cześci? Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńJunaka 123 już nie posiadam, instrukcji również.
UsuńWitam Pana.Proszę o informację czy junak 123 względem wygody nadaje się dla osób o wzroście 186 cm?Czy komfort jazdy jest wystarczający .Pytania może i głupie ale nie mam możliwości przymiarki a model ten odpowiada mi i wyglądem i osiągami oraz ceną:)
OdpowiedzUsuń