poniedziałek, 2 lutego 2015

Junak M16 125 cm

Pod względem wizualnym  Junak M16 z silnikiem 125 cm niczym nie różni się od swojego starszego brata z silnikiem 320 cm. Jedyną różnicę odczujecie przy maksymalnych prędkościach, a różnica wyniesie jakieś 20 km/h to dużo i mało, jedno wiem na pewno ta różnica potrzebna jest w niewielu przypadkach, a możecie mi wierzyć można się bez tego obyć, ot zwyczajnie pojedziecie wolniej za to zobaczycie więcej. A jak się jeździ Junakiem M16? Oto moja recenzja i wrażenia po przejechaniu 3 tyś km jadąc dookoła Polski.
"Kiedy odebrałem Junaka z Almotu i przyjechałem nim do Gdyni byłem wykończony i jedyna myśl, jaka mi przyszła do głowy, że to był kiepski pomysł jechać tym motocyklem. Naczytałem się na forach, a że trza mieć żelazne cztery litery, ręce miały mdleć o trzymania kierownicy, na plecy miałem sobie przylepić specjalne plastry. Ogólnie to miał być straszny, hardkor jazda M 16-tką w taką podróż. Ręce nie bolą no może jeden raz, kiedy pędziłem za tirem z Lublina do Rzeszowa, kurczowo trzymałem wówczas kierownicę, bolały same dłonie, plecy całą podróż zniosły bardzo dobrze, ani razu nie skarżyły się po drodze w przeciwieństwie do pośladków to one najwięcej cierpiały, ale po tylu kilometrach każda jęczy nawet na moim M20 tak wygodnym przecież, też dostawałem znaki, że dwieście km to już przesada i mam zrobić przerwę w podróży. Sam motocykl bardzo dobrze znosił drogę, raz regulowałem zawory, wymieniłem olej, naciągnąłem łańcuch i to cała obsługa. Na drogach śmigał dzielnie, oczywiście bardziej preferuje te gładkie, ale jak trzeba pojedzie również po gminnych, które na ogół są w opłakanym stanie. Pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie, motocykl przecież ciężki dodatkowo obładowany, palił na trasie 3 litry na sto, każde 200 km to koszt około 36zł, dla mnie rewelacja" 

Trzy rzeczy, które  różnią Junaka M16/ 125 od swojego starszego brata.
Po pierwsze zasilanie, Junak M16/320 posiada wtrysk, młodszego brata zasilają dwa gaźniki, dźwignie ssania mamy na kierownicy, brak wskaźnika poziomu paliwa, tylna zębatka wyraźnie większa.
I to wszystko, a jeśli chcecie posłuchać jak działa to zapraszam na film.
 Jeśli uważasz treść za wartościową przelej 1 PLN na konto nowej wyprawy lub na piwo :) Pozdrawiam
22 1140 2004 0000 3502 5595 2846









Dane techniczne: Junak M16 125 CM³



    MODEL M16 125 CM³
    POJEMNOŚĆ 124 CM³
    RODZAJ SILNIKA CZTEROSUWOWY, DWUCYLINDROWY,
    2 ZAWORY NA CYLINDER,
    CHŁODZONY CIECZĄ
    PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 90 km/h
    MOC 10,9 KM
    ROZRUCH ELEKTRYCZNY
    HAMULEC PRZÓD TARCZOWY HYDRAULICZNY
    HAMULEC TYŁ TARCZOWY HYDRAULICZNY
    ROZMIAR OPONY PRZÓD 90 / 90 - 21
    ROZMIAR OPONY TYŁ 160 / 80 - 16
    WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( mm ) 2310 / 930 / 1080
    MASA WŁASNA 180 KG
    DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE 150 KG
    WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( mm ) 675
    POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA 13,5 L
    ILOŚĆ MIEJSC 2
    DOSTĘPNE KOLORY CZARNY

    Sugerowana cena detaliczna:
    10499 PLN

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kultura wypowiedzi nic nie kosztuje, zachęcam każdego do pisania komentarzy. Jeżeli jednak zamierzasz czepiać się błędów ortograficznych, chcesz komuś "dokopać" tylko dla tego, że zupa była za słona lub wściekasz się gdyż ktoś ma odmienne zdanie, a twój zasób słownictwa ogranicza się do przekleństw, to licz się z tym, że komentarz może zostać usunięty.