poniedziałek, 16 marca 2015

Wałek wyrównoważający

Magiczne słowo, które słyszę od pewnego czasu -A czy ten silnik ma wałek wyrównoważający?

Cóż to za ustrojstwo? Postanowiłem poszukać więcej  info na ten temat i  znalazłem na blogu kolegi. motocykle-125.com.pl/

Do rzeczy -
Przeglądając opisy motocykli, można dostrzec, że główną przyczyną rozkręcania się  motocykli są drgania. Faktycznie tak jest, wkręcając motocykl na maksymalne obroty, doprowadzamy do przeraźliwych dźwięków. Drżą lusterka, drżą plastiki, a czasem także zbiornik paliwa, który gdy jest pusty, daje rezonans porównywalny z tubą basową, godną bagażnika BMW E46.
To między innymi z tego powodu, producenci motocykli podają prędkość maksymalną w granicy 80-90 kmh. Przy czym okazuje się, że można nimi jechać nawet 100kmh. Niestety jednak wysokie obroty silnika przy tej prędkości powodują autodestrukcję naszej maszyny. Uciążliwe drgania w Chińczykach ustępują zwykle dopiero po 8-10tyś.km
Rozwiązaniem tego problemu jest wałek wyrównoważający montowany w głowicy. Kręci się wraz z wałkami rozrządu. Przeciwdziała siłom jakie generuje tłok w trakcie suwu pracy. Dzięki temu poprawia się kultura pracy silnika.
Ta technika nie jest nowością. Szczególnie stosuje się ją w 3-cylindrowych jednostkach napędzających samochody osobowe. Jednak dopiero od niedawna, coraz więcej  motocykli jest wyposażanych w tenże właśnie wynalazek.

Jeśli uważasz treść za wartościową przelej 1 PLN na konto nowej wyprawy lub piwo :) Pozdrawiam
22 1140 2004 0000 3502 5595 2846

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kultura wypowiedzi nic nie kosztuje, zachęcam każdego do pisania komentarzy. Jeżeli jednak zamierzasz czepiać się błędów ortograficznych, chcesz komuś "dokopać" tylko dla tego, że zupa była za słona lub wściekasz się gdyż ktoś ma odmienne zdanie, a twój zasób słownictwa ogranicza się do przekleństw, to licz się z tym, że komentarz może zostać usunięty.