sobota, 14 maja 2016

Junak RS125 PRO


Witam serdecznie.
Mała informacja dla wszystkich szukających opinii na temat Junaka Pro. w czerwcu 2016 roku zrobiłem test tego motocykla na dystansie prawie 7,5 tyś km. Pojechałem na Sycylię i z powrotem. Pokonałem trasę praktycznie bez awarii, no może przesadziłem, zerwała się linka sprzęgła i to wszystko. relację z wyprawy można prześledzić na stronie https://www.facebook.com/junakodyssey/ lub na blogu. To tyle wprowadzenia.
No cóż Junak RS125 PRO jest zajebisty:) a mówiąc inaczej jest taki sam jak RS tylko szybszy i lepiej hamuje. Spalanie po dotarciu w granicach 3,2L/100 km. Być może jeśli ktoś ma lżejszą rękę do manetki to zejdzie do 3 l. Pozycja za kierownicą  jest trochę inna, wymuszona nową kierownicą.   Z tłumika wydobywa się  głęboki, bardzo przyjemny bas.
Składałem Pro u MASTERA w Gdyni i po raz kolejny przekonałem się o wysokiej jakości, części i precyzji spasowania. Tu nie trzeba nic naciągać, dopiłowywać, zwyczajnie wszystkie elementy pasują do siebie jak ulał.

Jedyna różnica, która może mieć znaczenie dla użytkownika między RS a PRO, to silnik i hamulce, reszta to kosmetyka. Silnik na trzecim biegu wkręca się do 90 km, a na czwartym prawie do 110km. Na trasie spokojnie można utrzymać prędkość marszową ponad 100km/h spokojnie można przyspieszyć do 110, a jak jest lekutko z górki i położymy się na baku to rwie licznikowe 125 km/h. Dwie tarcze robią swoje, trzeba uważać aby tylnego nie zablokować przy gwałtownym hamowaniu. Silnik pracuje równo, przyjemnie dla ucha, kanapa wygodna jjak w starszym bracie. 
Pozdrawiam i zapraszam na prezentację.



Pierwszy test drogowy