poniedziałek, 2 lutego 2015

Junak M16 125 cm

Pod względem wizualnym  Junak M16 z silnikiem 125 cm niczym nie różni się od swojego starszego brata z silnikiem 320 cm. Jedyną różnicę odczujecie przy maksymalnych prędkościach, a różnica wyniesie jakieś 20 km/h to dużo i mało, jedno wiem na pewno ta różnica potrzebna jest w niewielu przypadkach, a możecie mi wierzyć można się bez tego obyć, ot zwyczajnie pojedziecie wolniej za to zobaczycie więcej. A jak się jeździ Junakiem M16? Oto moja recenzja i wrażenia po przejechaniu 3 tyś km jadąc dookoła Polski.
"Kiedy odebrałem Junaka z Almotu i przyjechałem nim do Gdyni byłem wykończony i jedyna myśl, jaka mi przyszła do głowy, że to był kiepski pomysł jechać tym motocyklem. Naczytałem się na forach, a że trza mieć żelazne cztery litery, ręce miały mdleć o trzymania kierownicy, na plecy miałem sobie przylepić specjalne plastry. Ogólnie to miał być straszny, hardkor jazda M 16-tką w taką podróż. Ręce nie bolą no może jeden raz, kiedy pędziłem za tirem z Lublina do Rzeszowa, kurczowo trzymałem wówczas kierownicę, bolały same dłonie, plecy całą podróż zniosły bardzo dobrze, ani razu nie skarżyły się po drodze w przeciwieństwie do pośladków to one najwięcej cierpiały, ale po tylu kilometrach każda jęczy nawet na moim M20 tak wygodnym przecież, też dostawałem znaki, że dwieście km to już przesada i mam zrobić przerwę w podróży. Sam motocykl bardzo dobrze znosił drogę, raz regulowałem zawory, wymieniłem olej, naciągnąłem łańcuch i to cała obsługa. Na drogach śmigał dzielnie, oczywiście bardziej preferuje te gładkie, ale jak trzeba pojedzie również po gminnych, które na ogół są w opłakanym stanie. Pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie, motocykl przecież ciężki dodatkowo obładowany, palił na trasie 3 litry na sto, każde 200 km to koszt około 36zł, dla mnie rewelacja" 

Trzy rzeczy, które  różnią Junaka M16/ 125 od swojego starszego brata.
Po pierwsze zasilanie, Junak M16/320 posiada wtrysk, młodszego brata zasilają dwa gaźniki, dźwignie ssania mamy na kierownicy, brak wskaźnika poziomu paliwa, tylna zębatka wyraźnie większa.
I to wszystko, a jeśli chcecie posłuchać jak działa to zapraszam na film.
 Jeśli uważasz treść za wartościową przelej 1 PLN na konto nowej wyprawy lub na piwo :) Pozdrawiam
22 1140 2004 0000 3502 5595 2846









Dane techniczne: Junak M16 125 CM³



    MODEL M16 125 CM³
    POJEMNOŚĆ 124 CM³
    RODZAJ SILNIKA CZTEROSUWOWY, DWUCYLINDROWY,
    2 ZAWORY NA CYLINDER,
    CHŁODZONY CIECZĄ
    PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 90 km/h
    MOC 10,9 KM
    ROZRUCH ELEKTRYCZNY
    HAMULEC PRZÓD TARCZOWY HYDRAULICZNY
    HAMULEC TYŁ TARCZOWY HYDRAULICZNY
    ROZMIAR OPONY PRZÓD 90 / 90 - 21
    ROZMIAR OPONY TYŁ 160 / 80 - 16
    WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( mm ) 2310 / 930 / 1080
    MASA WŁASNA 180 KG
    DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE 150 KG
    WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( mm ) 675
    POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA 13,5 L
    ILOŚĆ MIEJSC 2
    DOSTĘPNE KOLORY CZARNY

    Sugerowana cena detaliczna:
    10499 PLN