niedziela, 28 grudnia 2014

Junak 126

Byłem widziałem, dotykałem zapraszam, powiem więcej już jechałem. Zrywny, lekki, wygodny, wskaźniki czytelne. Kolejna ciekawa propozycja na nowy sezon - Junak 126. Można by rzec, że to niskobudżetowy model w stosunku do reszty nowości Almotu. Może nie taki zadziorny, ale dostępny dla tych, którzy mają ograniczony budżet.
Kupując Junaka 126 nie będziecie ani trochę zawiedzeni, model  tańszy od swoich konkurentów, gdyż nowego możemy nabyć za kwotę poniżej 5 tysięcy złotych. Jest to kolejny motocykl o sportowym zacięciu. To co z pewnością przyciągnie klientów to szeroki wachlarz kolorów, który jest do wyboru przy zakupie 126′stki. Oto moja krótka recenzja tego modelu oraz kilka zdjęć z warszawskiej wystawy.
Junaki już w sprzedaży, zamieszczam kilka cytatów na temat Junaka 126 z naszego forum.

 Fajny, jak mój, ja nie miałem problemu z plastikami, wszystko elegancko spasowane, ZERO trzeszczenia.  Myślę że Honda Varadero 125 w układzie V mogła by pozazdrościć dźwięku z tłumika Jankowi 126

Junak126 na co zwrócić uwagę przy odbiorze - film



Prezentacja


   

   To był drugi motocykl do którego wzbudził moją ciekawość. Stanąłem oko w oko z Junakiem 126 i długo nie mogłem od niego odejść, a przecież na stoisku stało jeszcze kilka nowości. Zwarta budowa, wygodne siodło, czytelne zegary choć bez achów i ochów, wyświetlają jednak wszystkie najważniejsze informacje, zapięcie biegu, prędkość, obroty silnika, przebieg całkowity, włączone światła, kierunkowskazy oraz poziom paliwa.
   W tym motocyklu nic nie razi, nie ma czego się przyczepić. Ot klasyk. Plastiki obudowy nie rażą tandetą, tylko przełączniki na kierownicy mogłyby być z lepszego materiału. Motocykl zasilany gaźnikiem, posiada elektryczny rozrusznik dla starców oraz nożny starter dla tych wszystkich co lubią sobie odpalić motocykl z buta.
   Z przodu o nasze bezpieczeństwo zadba jedna tarcza z tyłu wsparcia nam udzieli hamulec bębnowy. Jednostka posiada centralną oraz boczną stopkę z odcięciem zapłonu. Całości dopełnia na czarno malowany silnik z przeszlifowanymi krawędziami. Tu również precyzyjnie i lekko zapiąłem bieg, dźwignia posiada regulację, teoretycznie każdy powinien sobie dopasować działanie jej działanie. Reszty dopełniają białe chyba ledowe kierunkowskazy, czerwona lampa, klosz lampy przedniej nawiązuje do najnowszych trendów.
   Coś mi się wydaje, że to będzie flagowy model wśród Junaków do 5 tysięcy.

   "Zielony szerszeń" to groźny rywal dla Junaka 122.


































   Dane techniczne: Junak 126
·  MODEL 126

·  POJEMNOŚĆ 124 cm³

·  RODZAJ SILNIKA CZTEROSUWOWY, JEDNOCYLINDROWY

·  PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 95 KM/H

·  MOC 11,6 KM

·  ROZRUCH ELEKTRYCZNY

·  HAMULEC PRZÓD TARCZOWY HYDRAULICZNY

·  HAMULEC TYŁ MECHANICZNY BĘBNOWY

·  ROZMIAR OPONY PRZÓD 2.75 - 18

·  ROZMIAR OPONY TYŁ 110 / 90 - 16

·  WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( mm ) 1965 / 750 / 1090

·  MASA WŁASNA  127 KG

·  DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE 150 KG

·  ILOŚĆ MIEJSC 2

·  WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( mm ) 923

·  POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA 15 L