środa, 17 grudnia 2014

Junak M20 - 6 tyś km - posumowanie sezonu

 
Wszelkie prawa zastrzeżone, kopiowanie, rozpowszechnianie treści bez zgody autora zabronione.


  Zima, Junak wjechał pod strzechę i jak co roku piszę małe podsumowanie związane z moją stodołą na kołach. Oto moje trzy grosze  po przejechaniu prawie 6 tyś, km.
   Zanim jednak rozpiszę się o  Junaczku kilka cytatów z portali, dotyczących dzisiejszego bohatera. Oto jak  podchodzą do tematu. Panie i Panowie oto Junak M20 w opiniach "snafcóf". Fragmenty zaczerpnięte z forum  Ścigacz.pl. Zaczynamy...
"jest doskonały dla młodego mechanika który chce poznać tajniki silnika czterosuwowego. nie kupuj tego bo to jest made in china. lepiej kup jakąś używaną 500 (er5, cb500, gs500) jak czujesz się na siłach to może bandit 600 ale nie chińskiego prawie Junaka."   
Nie mam pojęcia skąd koleś czerpie wiedzę, ale ja przez cały sezon ani razu nie miałem problemu z moim osiołkiem. 
  Dalej następną "snafca":    
   
  "prawdziwy junak skończył się wiele lat temu. teraz to jest tylko chińska podróbka. cierpliwie szukaj cb500 i w końcu znajdziesz fajny egzemplarz i będziesz się cieszył jazdą"

  Szukaj cierpliwie, taaa w końcu traficie na egzemplarz, który  wygląda jak igła nówka nie śmigana z małym przebiegiem, dopiero w praniu wyjdzie, że coś plastiki źle spasowane, a to dziwnie wchodzi w zakręty. Na takim szukaniu może minąć całe życie. Motocykl ma dwa koła i tu niemożna sobie pozwolić na wciskanie kitu, tu chodzi o życie.

  A tu macie odpowiedź, na pytanie czy kupić nowego Junaka czy używaną Japonię, koleś napisał od serc. -  "Jak za 4000zl wymagacie stanu idealnego, bez ryski, z przebiegiem 30 tys km... Szukajcie Zawsze można dopłacić 50zl i cofnąć licznik do tych 30k." nic dodać nic ująć. To tyle jeśli chodzi o używki, które mają po 20 lat i 30 tyś przebiegu. - Panie on stał całe życie w garażu.

  Kolejny - "wszystko na wierzchu kabli pełno, jestem bardzo ciekaw czy jazda w ostry deszcz nie skończy się pchaniem tego do domu. ja bym sobie odpuścił i takiego junaczka"
   Te wiszące kable dotyczą pewnie Junaka M16, może koleś widział go z daleka no nie wiem,  faktem jest, że okablowanie widać, ale taka jego uroda. Rama, goły silnik i zbiornik paliwa, to gdzie mają być kable w dupie? Ciekawa czy wtedy koleś będzie zaspokojony?

 Jeśli uważasz treść za wartościową przelej 1 PLN na konto nowej wyprawy lub na piwo :) Pozdrawiam
22 1140 2004 0000 3502 5595 2846


   W deszczu problemów nie sprawia ani jeden ani drugi.


  Tu jeszcze jedna opinia. Jestem ciekawy skąd oni czerpią swoja wiedzę? - Junak polski motocykl produkowany w szczecińskiej fabryce w latach 1956-1965 to było coś...pisze koleś.  Motocykl był i jest piękny i miał swoje zalety, ale ilekroć spotykam dziadków, którzy mieli Junaki w tamtych latach to pytani o bezawaryjność tylko machali rękoma z dziwnym uśmieszkiem.

   Junakiem M20 jeździłem od marca do 6 grudnia więc miałem okazję przetestować go przy każdej pogodzie. Co prawda nie udało mi się w tym roku pojechać gdzieś dalej jedynie do Łeby to w czasie eksploatacji zdobyłem pewną wiedzę.
   Zimą spokojnie daje radę, przez cały sezon trzymam go na parkingu, przykryty tylko plandeką, ponieważ stoi pod drzewem a tam bytują ptaki i srają na moje moto wracając do motocykla, pali za każdym razem nawet kiedy stoi i czeka na mnie przez cały tydzień.

  Miało być podsumowanie, więc zaczynamy.

Osiągi
M20 posiada silnik o poj320 cm3  przyspieszenie przyzwoite w mieście jesteśmy królem, nawet w trasie wyprzedzamy spokojnie większość puszek.
Przyjemność z jazdy
Kultura silnika znacząco wzrosła po przejechaniu 4 tyś dało się odczuć, że silnik został dotarty.  Na początku strasznie dzwonił, potem charczał, a teraz przyjemnie warczy w połączeniu z pięciostopniową skrzynią biegów. Dzięki wygodnej pozycji za kierownicą i znakomitemu wyważeniu motocykl świetnie się prowadzi. Długie trasy to żaden problem.
Komfort
Kanapa jest the best! Nic więcej nie powiem.
Ładowność i zasięg
Junak M20 stworzony jest do dalekich podróży. Zasięg na jednym tankowaniu ponad 700 km. Spokojnie można zabrać graty na większą wyprawę.
Biegi i sprzęgło
Biegi wchodzą pewnie. Skrzynia działa precyzyjnie i bez zarzutu.
Hamulce
O  skuteczności mogłem niejednokrotnie się przekonać  powiem tylko tyle,  hamulce dają radę.
Zużycie paliwa
Zużycie paliwa na poziomie 3,5 - 4 litrów przy ostrej jeździe to bardzo dobry wynik.
Serwis
Junak M20 to jeden z motocykli, który nie daje zarobić mechanikom. Prosta konstrukcja brak udziwnień sprawia, że nie miałem jeszcze żadnej awarii.
Cena
 Junak M20 kosztuje ok. 10000 zł za tyle to możemy kupić jakąś używkę z Kraju Kwitnącej Wiśni w wieku około 10 lat. Decyzja należy do was. Jeśli doczytałeś do końca i uważasz, że w jakiejś mierze przyda ci ten tekst kliknij na  reklamę.
.



2 komentarze:

  1. krótko i treściwie, bardzo dobre podsumowanie. Podoba mi się również twój komentarz dotyczący wszelkiego rodzaju "snafców", w pełni się z nim zgadzam.
    Wiesz może gdzie można znaleźć względnie obiektywne informacje na temat Junaka M11?
    Pozdrawiam
    Mirek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj jest baza wiedzy na temat chińskich sprzętów o M11 też się dowiesz :)

      http://www.klub-chinskich-motocykli.pl/

      Usuń

Kultura wypowiedzi nic nie kosztuje, zachęcam każdego do pisania komentarzy. Jeżeli jednak zamierzasz czepiać się błędów ortograficznych, chcesz komuś "dokopać" tylko dla tego, że zupa była za słona lub wściekasz się gdyż ktoś ma odmienne zdanie, a twój zasób słownictwa ogranicza się do przekleństw, to licz się z tym, że komentarz może zostać usunięty.