wtorek, 23 czerwca 2015

Piacenza

Założone w 222 p.n.e. przez Republikę Rzymską jako miasto-kolonia strzegące ówczesnych granic imperium rzymskiego.
Z Piacenzy pochodził Anonim z Piacenzy, anonimowy pątnik, który ok. roku 570 odwiedził Ziemię Świętą i pozostawił po sobie opis swojej podróży.
W marcu 1095 roku miał miejsce synod w Piacenzie. Organizatorem był papież Urban II. Tyle można dowiedzieć się z Wikipedii, a tu odrobina więcej, sprawa wyjaśniona dla czego w mieście tyle kościołów i koszarów.


PIACENZA - miasto trzech C

Piacenza leżąca na końcu dawnej rzymskiej drogi Via Emilia zwana jest niekiedy "miastem trzech C" - chiese, caserme e conventi - tj. kościołów, kazerm (obiekty wojskowe) i klasztorów. Jednak w ustach oszczerców to chiese, caserme e casini - kościoły, kazermy i domy publiczne wyznaczyły charakter miasta. Przez całe wieki miasto szczyciło się silną tradycją chrześcijańską, a ilość kościołów przypadających na ilość mieszkańców dorównywała niemalże Rzymowi. Jednak wiele kościołów zostało zburzonych w trakcie II wojny światowej, a 15 z pośród klasztornych gmachów zostało sprzedanych lub zmieniło swoje przeznaczenie.
Dzięki położeniu geograficznemu lokowano tu wiele wojskowych obiektów, które ściągnęły znaczną ilość kobiet lżejszych obyczajów - stąd owa druga, bardziej dosadna interpretacja owych "trzech C" w określeniu miasta.

 Tyle w Internecie, wybrałem się raz do Piacenzy aby zobaczyć z  bliska miasto. Motocykl zostawiłem przed dużym sklepem samoobsługowym  i ruszyłem w kierunku centrum. Wybrałem najgorszą godzinę na zwiedzanie, było samo południe, na początku byłem trochę zaskoczony dla czego tak  pusto na ulicach, po chwili dotarło do mnie, że jest potwornie gorąco, w cieniu ponad 35C. Włóczyłem się tak po ulicach przez ponad cztery godziny, smakowałem wspaniałych lodów, duszkiem wypiłem piwo. W mieście pełno kawiarenek w których można zamówić wyborną kawę. Info dla palaczy, papierosów nie kupisz tak jak w Polsce na każdym rogu, tu są specjalne sklepy i trzeba trochę poszukać. Jeśli tak jak ja nie lubicie ścisku i tłoku, turystów na każdym kroku to Piacenza jest miejscem idealnym aby wypocząć i zobaczyć Italię. Zapraszam na spacer uliczkami Piacenzy. Pozdrawiam, Jaskiniowiec. 

































 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kultura wypowiedzi nic nie kosztuje, zachęcam każdego do pisania komentarzy. Jeżeli jednak zamierzasz czepiać się błędów ortograficznych, chcesz komuś "dokopać" tylko dla tego, że zupa była za słona lub wściekasz się gdyż ktoś ma odmienne zdanie, a twój zasób słownictwa ogranicza się do przekleństw, to licz się z tym, że komentarz może zostać usunięty.